Publicaties

Licht is veiligheid
Licht is veiligheid en in het verkeer van levensbelang. Daarom is veiligheid van essentiële waarde voor de twee toonaangevende busmerken Mercedes-Benz en Setra. Meer dan een decennialang hebben beide merken een beslissende rol gespeeld bij het bevorderen van de ontwikkeling op het gebied van veiligheid en technologie. In 1999 was de Mercedes-Benz Travego de eerste touringcar met Xenon licht en twee jaar later werd de Setra TopClass 400 ermee uitgerust. De Xenon licht is sindsdien uitgegroeid tot bi-xenon. De volgende stap in de ontwikkeling zijn de nieuwe LED's . Een voordeel van LED licht is dat de volledige lichtsterkte direct beschikbaar is na het inschakelen van de lampen. Daarentegen hebben Xenon of conventionele lampen enkele seconden nodig om volledige lichtsterkte te genereren.De levensduur van LED-lampen is rond de 20.000 uur, wat langer is dan de gebruikelijke levensduur van een bus. Het vervangen van dure lampen is niet meer nodig door de komst van LED-lampen. De veiligheid en economische meerwaarde van LED-lampen vormen een belangrijk argument in het voordeel van de invoering van LED-lampen in de Mercedes-Benz Citaro . De nieuwe LED-lampen zijn optioneel beschikbaar voor de Setra ComfortClass 500 en Mercedes-Benz Citaro.
Scania Interlink
At Busworld, Scania introduces its new Scania Interlink family of buses for suburban, intercity, express and tourist operations, the most versatile range in the market. Scania Interlink offers operators unmatched flexibility and customisation – different lengths and heights, multiple layouts and the broadest range of fuel options. With this new product range we are responding to the varying needs of an operator,” says Klas Dahlberg, Head of Buses and Coaches at Scania. “Scania Interlink is a true all-rounder offering all the flexibility operators demand without having to compromise.” The new Scania Interlink family has three members: Low Decker, Medium Decker and High Decker. All feature the unmistakably attractive Scania front and rear styling. The unique angled front, which reduces weight and turning radius, will lower fuel consumption and noise level. The buses are all designed to make the most of interior space for the best passenger capacity in their class and offer the best luggage capacity. The smart approach behind Scania Interlink is the ability to do many jobs at once –suburb-to-suburb, city-to-city and even countryside-to-countryside. Specially designed for everything, it saves operators the quandary of compromising.
Mercedes-Benz Intouro nu nog veiliger
Aan de Intouro worden terecht de eigenschappen economisch, betaalbaar en flexibel toegeschreven. Nu heeft de Intouro zich ook het thema veiligheid eigen gemaakt. Want met de gemengde registratie 2/3 als gecombineerde streek- en reisbus omvat het veiligheidspakket standaard het noodremsysteem AEBS (Advanced Emergency Braking System) en de spoorassistent (SPA). SPA waarschuwt de chauffeur door het trillen van de stoel wanneer de omnibus ongewild zijn rijbaan verlaat. AEBS registreert via een radarsysteem zowel voorop¬rijdende als stilstaande voertuigen en start bij gevaar voor een botsing automatisch een noodstop. Het standaard AEBS is nu al krachtiger dan de eis die de wetgever in een tweede aangescherpte fase pas over drie jaar verplicht stelt.

Volvo Dynamic Steering gives Volvo buses improved safety and comfort
This autumn marks the integration of Volvo’s unique steering system, Volvo Dynamic Steering, with several of Volvo’s coach models. Substantially improving directional stability, comfort and safety, the system also significantly reduces the risk of occupational injury. “Volvo Dynamic Steering has been a feature of Volvo’s trucks since 2013, and the system is rated highly. Now we want to give our bus customers the same opportunity to benefit from improved work environment and road safety,” explains Peter Danielsson, head of vehicle features and safety at Volvo Buses. In Europe, Volvo Dynamic Steering (VDS) is being integrated into the Volvo 9500, 9700 and 9900 as well as chassis with 8 or 11 litre engines for Euro 6. The official launch has taken place in October at the international Busworld exhibition, in Kortrijk, Belgium.

MAN Noodremassistent (EBA)
Het doel van het EBA systeem is om kop-staartbotsingen te verhinderen of minimaliseren. Reageert een bestuurder niet op waarschuwingen van het systeem, dan voert de noodremassistent EBA zelfstandig een noodremming uit. In combinatie met het Emergency Stopping Signal (ESS), dat een noodremsignaal geeft aan de hand van knipperende remlichten, wordt ook het achterliggend verkeer optimaal gewaarschuwd. Nieuw is dat het automatisch noodremsysteem nu ook gebruik maakt van de camerabeelden afkomstig van LGS camera. Het LGS systeem (rijbaanbewakings systeem) is even als de EBA per 1 november 2015 verplicht op alle nieuwe registraties van touringcars met klasse III. Als innovatieve constructeur, kijkt MAN Truck & Bus ook naar de toekomst van veiligheids- en assistentiesystemen. MAN wil een actieve rol spelen en zijn bijdrage leveren tot het verder verminderen van ongevallen met bedrijfsvoertuigen. Ook een upgrade van het reeds innovatieve EBA systeem behoort tot de toekomstperspectieven. Lees meer

Meer brandstofbesparen met de MAN EfficientCruise®
Dankzij de toepassing van MAN EfficientCruise® in het lange afstandsverkeer kan het brandstofverbruik met ongeveer zes procent dalen, zonder dat dit tot tijdverlies op het traject leidt. In combinatie met de MAN TipMatic herkent de GPS-gestuurde cruisecontrol MAN EfficientCruise® uit opgeslagen kaartgegevens stijgingen en dalingen op af te leggen traject. Hierdoor kan de bus automatisch anticiperend rijden en gericht voor de helling snelheid opbouwen en aan het einde van de helling met verminderde snelheid over de top rollen.

Bijzonder Bezoek | by: Oostenrijk Touringcars
Door onze locatie is Oostenrijk Touringcars soms de uitvalbasis voor bijzonder bezoek. De bussen van Beat the Street vervoeren diverse artiesten door heel Europa. Zo hadden wij eind Januari een wel heel groot bezoek. De artiest die zijn/haar optreden had in het Ziggo Dome Amsterdam kwam met wel 8 touringcars naar Nederland. Om deze 8 touringcars veilig te parkeren heeft Oostenrijk Touringcars haar terrein ter beschikking gesteld. Dit leverde dit schitterende plaatje op. Deze prachtige touringcars zijn uitgerust met alle luxe die je maar kan bedenken. Van flatscreen tv´s, spelcomputers, echte bedden, een echte douche en toilet, keuken, lounge sit en nog veel meer. Een kleine blik in het riante vervoer waar diverse artiesten al van hebben mogen genieten. Elke bus heeft zijn eigen stijl en luxe. (Bron foto´s beatthestreet.net)

Mercedes-Benz Intouro rijdt BrabantLiner Arriva | by: Evobus
Vanaf 14 december 2014 rijden 24 Mercedes-Benz Intouro streekbussen op het traject tussen Breda en Utrecht. Alle 24 bussen zijn geleverd door EvoBus Nederland B.V. in opdracht van Arriva Nederland. De voertuigen, die onder de naam BrabantLiner rijden, zijn sinds afgelopen zondag operationeel in de regio Brabant en Utrecht. Comfort en hoogwaardig vervoer De Mercedes-Benz Intouro Euro VI is speciaal ontwikkeld voor hoogwaardig streekvervoer. Voor de passagiers zijn comfortabele zitplaatsen ontwikkeld met extra beenruimte, individuele klaptafels en voetsteunen. Daarnaast beschikt het voertuig over individuele leeslampjes voor de passsagiers en een USB- aansluiting in elke zitrij. De Mercedes-Benz Intouro is voorzien van climate control en draadloos internet (Wi-Fi). In totaal heeft het voertuig 47 zitplaatsen en is het voorzien van een elektrische rolstoellift. Mark Westendorp, Key-Accountmanager openbaar vervoer bussen van EvoBus Nederland B.V. geeft aan:“De Mercedes-Benz Intouro wordt op dit moment gezien als de meest efficiënte en economische voertuig voor hoogwaardig streekvervoer.” Contract voor reparatie en onderhoud Tevens heeft Arriva een reparatie- en onderhoudscontract afgesloten bij EvoBus Nederland. De reparatie- en onderhoudswerkzaamheden worden uitgevoerd door één van de servicepartners van EvoBus Nederland, Rüttchen Bedrijfswagens in Breda. Deze vestiging van Rüttchen is onder andere gespecialiseerd in het onderhouden van Mercedes-Benz en Setra bussen.